09170000
داستان‌نویسی و مطالعه

داستان‌نویسی و مطالعه

خلق داستان

سعی کنید در هفته سه داستان بخوانید و جواب پرسش‌های بالا را در آن‌ها بجویید. به تدریج کار بعضی از نویسندگان به نظرتان تحسین‌برانگیزتر خواهد بود و به واسطۀ مطالعۀ راه و روش داستان‌نویسی آن نویسندگان ایده‌هایی به ذهنتان خواهد رسید.
یکی از شبوه‌های داستان‌نویسی را انتخاب کنید و بعد در قالب الگویی که انتخاب کرده‌اید داستانی خلق کنید. قدم به قدم داستان را پیش ببرید. مهم نیست که داستانتان خوب است یا خوب نیست. فقط تلاش کنید داستانتان را بیش‌تر و بیش‌تر گسترش دهید و الگوی داستان‌نویسی را رعایت کنید.
بعد از این‌که داستان تمام شد، نسخۀ کاملتری از آن را بنویسید و سعی کنید به داستان شکل دهید و ببینید برای آن چه چیزی برای نوشتن دارید.
شروع به نوشتن کنید؛ از ابتدا تا انتها. در داستان‌نویسی به پایان رساندن اهمیت دارد. اگر داستانتان را به انتها برسانید، حتا اگر پایان داستان شکل اصلی خود را نداشته باشد، می‌توانید مطمئن باشید که از عهدۀ کار برآمده‌اید. داستانی نوشته‌اید که شروع،میانه و پایان دارد، همین پیشرفت خوبی است.
فکر این‌که می‌توانید شروع بهتری برای داستان بنویسید، سبب می‌شود سراغ بقیۀ آن نروید. یا شاید فکر کنید میانۀ خوبی می‌توانید بنویسید بی‌آنکه به پایان داستان اندیشیده باشید. بدین ‌گونه نوشتن باعث می‌شود داستانتان هیچ‌گاه تمام نشود، و دائما به خودتان سرکوفت بزنید که نمی‌توانید تمامش کنید. در حالی‌که باید تلاش کنید که یک نسخۀ کامل از داستان را بنویسید. به این ترتیب قوت قلب پیدا خواهید کرد، زیرا داستان خود را کامل نوشته‌اید و حالا یک نسخۀ کامل در دست دارید. می‌توانید هر بار که ایده‌ی جدیدی به ذهنتان رسید به سراغش بروید و تغییرات جدیدی در آن به‌وجود آورید.
اول داستان را کامل و بعد آن را بخش‌بندی کنید. نویسنده وقتی داستان را بخش‌بندی می‌کند که کارش رو به اتمام است. فراموش نکنید نقاشی که بوم در اختیار دارد، احتمال نقاشی کردنش بیش‌تر است تا وقتی‌که بومی در کار نباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو
دسته‌بندی‌ها
مقالات مرتبط