09170000
۱۰ توصیه برای زندگی‌نامه‌نویسی

۱۰ توصیه برای زندگی‌نامه‌نویسی

شخصی را انتخاب کنید که علاقه‌مندید درباره‌اش بدانید شما ممکن است به شخصی که موضوع کارتان قرار گرفته، علاقه‌مند باشید یا نباشید. ولی این نکته که مشتاق هستید در مورد وی اطلاعات کس کنید، بسیار بااهمیت است. زیرا اگر این اشتیاق را نسبت به وی نداشته باشید، از مراحل تحقیق و نگارش خود لذت نخواهید برد.
خواندن مقالات دیگران تحقیق گسترده شما ممکن است به شخصی که موضوع کارتان قرار گرفته، علاقه‌مند باشید یا نباشید. ولی این نکته که مشتاق هستید در مورد وی اطلاعات کسب کنید، بسیار بااهمیت است. زیرا اگر این اشتیاق را نسبت به وی نداشته باشید، از مراحل تحقیق و نگارش خود لذت نخواهید برد.
خواندن مقالات دیگران اگر مقالاتی دربارۀ سوژۀ مورد علاقۀ شما وجود دارد آن‌ها را به دست آورید و بخوانید. این مقالات موقعیت شخص مورد نظرتان را بهتر معرفی می‌کند. از این اطلاعات می‌توانید استفاده کنید و طرح اثر خود را بریزید.
تحقیق تاریخی دورۀ تاریخی و زمانی را که فرد مورد نظر شما در آن می‌زیسته خوب بشناسید و دربارۀ آن مطالعه کنید.
منابع از طریق دایره‌المعارف‌ها و کتاب‌های مرجع اطلاعت خود را تصحیح نمایید. اگر تناقض در میان آن‌ها وجود دارد، با ذکر منبع آن را ذکر کنید.
ماخذها هرگونه ماخذ از قبیل اطلس‌ها، فرهنگ‌ها، تقویم‌های نجومی، راهنماهای تاریخی را جمع‌آوری کرده، با استفاده از هر یک جزئیات را بهتر تشریح کنید.
سوژه را عینی کنید هر آنچه راجع‌به فرد مورد نظر به دست آورده‌اید، بیان نماید. چون به وی علاقه‌مند هستید، تلاش نکنید نکته‌ای را در مورد وی کتمان و یا حقایقی را پنهان کنید.
بررسی مجدد هنگامی‌که اولین دست‌‎‌نویس کار به پایان رسید، از نظر صحت و درستی اطلاعات داده شده، یک بار دیگر آن را به دقت بررسی کنید.
احساس متقابل اگر خودتان به آنچه نوشته‌اید اعتقاد نداشته باشید، مطمئن باشید که خواننده نیز همین احساس را خواهد کرد.
بیان جذاب
نوشتۀ شما باید به‌گونه‌ای باشد که خواننده را جذب کند و او را مشتاق خواندن نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو
دسته‌بندی‌ها
مقالات مرتبط