09170000
تولید محتوا در خواب

تولید محتوا در خواب

نیم‌شب صدای موریانه‌هایی که پارکت کف اتاق را می‌جوند، دست‌های گرم من که پتو را کنار می‌زند. هوا گرم است. اتاق من پنجره ندارد. اما به گمانم هنوز بدون کولر می‌شود درونش خوابید. امشب گرم‌ است. شاید هم من تب دارم. نمی‌دانم.

کلمه سال من محتواست. توی ذهنم چرخ می‌خورد. مگر می‌شود کلمه‌ای را جایی ننویسی اما همه جا با تو باشد. محتوا، محتوا، مژگان محتوا یادت نره.

برایش یک پست اسلایدی می‌سازم بدون نوشتن 《لطفا ورق بزنید》.

می‌نویسم تولید محتوا در خواب.

ساعت انگار به دو چسبیده باشد جابه‌جا نمی‌شود. هر چه نگاه می‌کنم انگار جز چند ثانیه اندک به جلو نمی‌رود. نفسم گرفته و گرم است.

کسی پیام می‌دهد و نظرت را در مورد کلاس‌های موسیقی‌اش می‌پرسد و تو به این فکر می‌کنی که همه اتاق را باید خالی کنی و بگویی دوستش بیاید و سم بپاشد.

اما هِی دستشویی‌ات می‌گیرد. مثانه‌ات را انگار به آب بسته‌ای.

باید هِی به دستشویی بروی و خالی‌اش کنی. باید این ایده لعنتی را تا خود صبح بنویسی وگرنه فراموش می‌شود. وگرنه جز کابوس چند جمله دل‌انگیز چیزی برایت نمی‌ماند.

– مرگ بر دستشویی

بلند می‌خوانی یا شاید فکر می‌کنی که بلند داری شعار می‌دهی. چون کسی از صدای تو بیدار نمی‌شود.

پشت ران‌هایت را می‌خارانی. اگزمایی شده است. حوصله پماد زدن نداری. دارویت را هم فراموش کرده‌ای بخوری. پتو را کنار می‌زنی. اما مگر بدون پتو می‌توانی بخوابی‌. ذهنت احمقانه به پتو وابسته شده. به این‌که پاهایت زیر پتو باشد. به این‌که دست‌هایت زیر پتو باشد. به این‌که سرت، گوشت، دماغت حتا توی گرما زیر پتو باشد. بی‌خیال اصلن.

شاید باید تولید محتوا کنی، می‌فهمی! باید. آن‌هم نه در بیداری که در خواب.

آن‌هم نه در حالی که بیداری، نیمه‌شب مست خواب. درست وقتی که داری از تب هذیان می‌گوی به محتوا فکر کنی. به تولید محتوا. به این که باید با محتوا خودت را از این زندگی سگی نجات دهی.

به این‌که دیگران را هم باید نجات دهی. همه را. هر کسی را که سر راه زندگی‌ات قرار بگیرد.

محتوا چیزی که باید از آن بنویسم و زندگی‌ام را به آن پیوند دهم.

و اما در مورد محتوا در وب سایت و فضای مجازی

پایگاه خودتان را داشته باشید

این بهترین توصیه برای هر شخصی است که مایل است چیزی را به دیگران ارائه دهد. داشتن یک سایت اختیارات و امکانات زیادی برای نویسنده به همراه می‌آورد. اگر هنوز در ایجاد یک پایگاه مردد هستید، برای ثبت‌نام اینترنتی خود درنگ نکنید.

به روز رسانی سایت

در ابتدای ایجاد سایت باید به این فکر کنید که می‌خواهید سایت‌تان را هر چند مدت یک بار به روز کنید.

به روزرسانی یک سایت بسیار ساده است و می‌توانید آن را خود به عهده بگیرید. مراحلی که باید انجام شود، ایجاد مطالب جدید و جایگزین کردن آن‌ها است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو
دسته‌بندی‌ها
مقالات مرتبط